Tjuvar & banditer

Nu är snart alla borta. De försvinner omärkligt när jag minst anar det och jag har inte ens saknat dem förrän det nu endast återstår en av dem.

Jag undrar var de har tagit vägen, om det är jag som varit obetänksam och slarvig. Eller om någon stulit dem av mig. Gud bevare. När jag var liten berättades det mycket om en gumma som hade någon sorts koppling till dem. Åtminstone till namnet. Jag vet inte om hon kan vara inblandad. Det bor en gumma rakt under mig.  Jag känner röken från henne ibland, annars syns hon sällan till. Jag ser bara de trötta och stressade hemtjänstjejerna som öppnar hennes dörr med en väldigt stor nyckelknippa. De bemödar sig oftast inte ens att knacka och de stannar aldrig mer än 5 minuter...

Hmm. Nu när jag skriver om det blir allting så skinande klart. Självklart måste det vara hemjtjänstjejerna som stjäl av mig. Deras stora nyckelknippa kan förmodligen öppna alla dörrar från Peking till Buenos Aires, och när jag tänker efter lite mer noga så ser de allt ut som tjuvar och banditer.

Ett fångsnät innanför dörren borde göra susen. Eller om jag bygger om min lägenhet till en labyrint så att de går vilse och slutligen bönar och ber om vägen ut.

Kommentarer
Postat av: loathing

jag har jobbat i hemtjänsten, dom själ kan jag ju ta och meddela. jag stal tableter. mot psykos och starka lugnande. pah!

Postat av: jessica

jag har också jobbat i hemtjänsten, stal aldrig något, men var alltid rädd att någon helt plötsligt skulle anklaga mig för att ha gjort det...

2008-01-23 @ 13:28:08
URL: http://goodmorning.blogg.se
Postat av: F

Loathing: Var du i behov av psykosmedicin? Blir man inte lätt tjock av sån medicin, eller är jag helt ute och cyklar nu?

Jessica: Ja det måste vara lätt att skylla på hemtjänsten om det är något som försvinner. Till och med jag gör det ;)

2008-01-27 @ 23:11:47
URL: http://fantasifull.blogg.se
Postat av: loathing

nej jag var inte i behov av dom, jag bara svalde dom som låg där på fönsterbrädet utan att veta vad det var. när jag var hemma kollade jag upp det och det var psykosmedicin.men jag kände inget. man blir inte tjock av att cykla i alla fall.

2008-01-28 @ 22:08:03
URL: http://highwaytoloathing.blogspot.com
Postat av: F

Tänk om det hade varit steriliseringsmedicin till katten. Nice.

2008-02-03 @ 21:18:43
URL: http://fantasifull.blogg.se
Postat av: Olafoda

Very well done site! Please keep up the good work.

2010-04-15 @ 09:58:58
URL: http://olafoda.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback