Lugn bara lugn

En del människor går mig gruvligt på nerverna. Som den medelålders man som, när jag stod och pantade flaskor, suckade, glodde, stampade och frustade för att jag hade 5 gånger så många flaskor som honom. Tillslut så ledsnade jag såklart och frågade om han ville gå emellan med sina flaskor. Jaaaaaa, svarade han med en ton som om "äntligen släpper den här jäveln förbi mig så jag kommer ifrån det här satans företagandet frugan tjatade mig till. Bara jag kommer hem i tid till fotbollsmatchen på canal +."

Sen när jag kom ut från konsum stod där en idiot och visslade. Håll käften, skrek jag upprört och gick i rask takt hemåt.

Kommentarer
Postat av: loathing

men det låter på mej som att, med din störning på mannen som störde sej på dej, gör exakt likadant som mannen.

jag är en maskin. jag kan plocka blommor, rakt upp, med rötter och allting kvar, jag kan svälja vatten som jag öser upp med händerna ur en bäck och jag kan gräva ner mina fötter i papperskassar och sen försvinna med hela benen och med bäckenbotten och med midjan och bröstkorgen och halsen och sen kan jag försvinna ner i påsen full med papper med hela huvudet, hela kroppen, som en åsna som gått en lång färd i öknen och sedan plötsligt utan föraning kolat vippen.

tackar som frågar.

slottet har jag inte läst än, men jag har sett the trial som är en film av boken processen.
och så har jag läst förvandligen och något om hundar och någon liten varelse som kryper runt i massa komplicerade gångar i underjorden.
kafka är bra på att hålla en vaken.
det är dostojevskji också.

so long

Postat av: loathing

men han gick ju dej på nerverna, precis som du gick honom på nerverna. man behöver inte störas av småsaker. det var fult av gubben, men samtidigt störde du dej i din tur på honom. packat och klart. som en liten present är cirkeln sluten.

The Trial heter filmen, av orson wells. kolla upp den. det är en riktigt bra film, helt snurrig och störd.

dom andra ryssarna, menar du tex böcker som mästaren och margarita? den är ju strålande!
jag älskar den fete katten. jag ska tatuera in en mästerkatt någon gång. banditer och tjuvar är vad dom är. riktigt mysiga!

2008-01-06 @ 16:20:41
URL: http://highwaytoloathing.blogspot.com
Postat av: loathing

vet inte vem gogol är. ska kolla upp det. är det en filosof eller bara helt enkelt en författare?

du bor i en etta och äger en katt va? katter är luriga. man kan inte ta i dom om dom själva inte vill. allt som sker runt omkring dom är på deras villkor. vi är med i deras spel. dom är fina dom. katterna.

2008-01-09 @ 13:27:07
URL: http://highwaytoloathing.blogspot.com
Postat av: Jessica

Haha, vet inte varför men din blogg är verkligen roande, sitter här hemma och fnissar!

2008-01-30 @ 16:13:45
URL: http://jessicahaara.blogg.se
Postat av: F

Jessica: Roligt att höra.

2008-02-03 @ 21:10:32
URL: http://fantasifull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback