Ingmar Bergman is back.

image79image80


Jag var ute på min allt mer återkommande söndagspromenad. Jag hade varit ute i snöslasket i nästan två timmar. Hunnit svänga förbi centrum och köpa mig ett par hängslen. När jag plötsligt såg honom. Redan på 30 m avstånd började han mumla "ursäkta, ursäkta". Jag trodde att han var en vilsen ung man som behövde hjälp med direktioner åt något håll. Men icke sa nicke. Som från ingenstans drog han upp en filmkamera och en lurvig mikrofon. Jag håller på att spela in en dokumentär, skulle jag kunna få ställa några frågor, sa han. Ja visst svarade jag och rättade till frisyren och kraxade några gånger för att optimera min röst.

Han: En dokumentär om tv-spel.
Jag: Dataspel.
Han: Tv-spel.
Jag: Jaha, ja visst kör på.
Han: Vänta ett tag ska jag bara sätta på kameran.
Han: Ok, vad vet du om tv-spelet supernintendo.
Jag: Ehh, ja, vad menar du?
Han: Känner du till det.
Jag: Ja.
Han: Har du spelat det mycket.
Jag: Nej.
Han: Men du har inte spelat final fantasy och såna spel.
Jag: Nej.
Han: Ehh, jaså, jaha. Ok. Ja tack så mycket då.
Jag: Varsågod.

Det mest häpnandsväckande var att han inte filmade mig en enda sekund. Kameran var riktat en meter till höger om mig. Micken var förmodligen inte påslagen heller.

Kommentarer
Postat av: loathing

stackare. haha. ja han skämde ju ut sej som fan. jag har också blivit filmad några gånger. en gång var när jag var typ tretton och åkte inlines med en kompis i centrum. dom kom fram med filmkameran och mick och sa att dom gjorde ett litet klipp om vilka sommaraktiviteter svenska folket sysslar med. och vi åkte inlines. dom frågade är det kul. ja sa jag. är du rädd för att ramla. nej. har du åkt länge. idag sa jag. sen skulle dom filma mej när jag åkte iväg och jag snubblade några gånger.

andra gången var programmet Hanna som gick på teve förut. man skulle säga förlåt till någon man mobbat. jag har egentligen inte mobbat nån men jag har varit förjävlig mot en helt skola så jag sa förlåt till dom. om jag minns rätt.

Postat av: n

moviestar där.

2008-02-05 @ 18:01:40
URL: http://nooni.blogg.se
Postat av: F

Loathing: Sa du förlåt till en hel skola? Alltså, åkte du dit med filmteamet och typ bjöd på kanelbullar och kramades?

N: Ja, jag känner att det är början på en ny karriär.

2008-02-06 @ 22:06:57
URL: http://fantasifull.blogg.se
Postat av: loathing

nej jag sa förlåt i teve. lite halvt skrattande så jag var inte speciellt seriös.

2008-02-07 @ 19:49:25
URL: http://highwaytoloathing.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback