Deathtraps on Willys

Efter en lugn löptur på Skutberget begav jag mig igår förmiddag till Willys för att köpa något att laga lunch av. Vanligtvis är jag inte så förtjust i att gå i affärer just efter en löprunda, speciellt inte när hälften av rundan bestod av ihållande spöregn. Men jag tänkte, Willys, om jag har joggingdress passar jag nog perfekt in.

De har ett rullband upp till Willys entré. Det är inga trappsteg utan mer ett sånt som brukar finnas på flygplatser. Jag antar att de gjort så för att man skall kunna ta kundvagnen ned till bilen. Jag är väldigt sällan på Willys men när jag är där har jag alltid tänkt att det borde vara ganska lätt att halka omkull på rullbandet om man har fel sorts skor.

Den här gången kände jag dock att jag hade riktigt bra fäste med mina gympaskor. Jag vred mig lite hit och dit för att bekräfta. När jag steg av rullbandet hann jag komma ett steg med vänster fot innan jag i panik insåg att jag satt fast i rullbandet. Med skosnöret. Höger fot drogs tillbaka och jag började ofrivilligt dras ned i en begynnande spagat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback